Flere kunder i Nordea på Stengade benyttede sig af muligheden for at stille spørgsmål til bankdirektøren. (Foto: Torben Sørensen).

Af Tine Zedeler

Nordeas filialdirektør fik kritiske spørgsmål af de fremmødte

Holmen, 1723975, 12.000 visninger logo

helsingør: På mandag er det slut med at kunne indbetale penge eller få udleveret kontanter i skranken i Nordeas afdeling i Stengade.

I stedet er kunderne henvist til at benytte hæveautomaten i forgangen. En ændring der siden, den blev meldt ud har skabt en debat blandt flere af bankens kunder.

Det fik filialdirektør Mikkel Styrmer Bjerrum til at invitere til kaffemøde efter lukketid i går for de kunder, der havde spørgsmål til ændringen.

– Brugen af vores kundebetjente skranke er minimal. Vi går ned med 20 procent for hvert kvartal. I dag har der for eksempel været flere timer imellem, at der har været en kunde. Det er grunden til, at vi indfører det nye system. Hvis vi ser på trenden, er det den vej, det går, fortalte filialdirektør Mikkel Styrmer Bjerrum.

Filialdirektøren blev mødt af en byge af kritiske spørgsmål fra kunderne. En af dem var formand for Ældresagen i Helsingør, som tæller rundt regnet 10.000 medlemmer.

– Mange af de ældre kan ikke finde ud af at bruge en hæveautomat eller mobilepay. Vi har også i Ældresagen overvejet kraftigt at skifte bank, lød kritikken fra Erik Bruun, Ældresagen, Helsingør.

Artiklen sidst ændret: 8. marts 2018 13:36

Den gode tone

  • Respekter fællesskabet
  • Overskrid ikke grænsen
  • Vær med og hav det sjovt
Cafe Hammermollen top

Job i Nordsjælland

BAAGØ, 127683, 1724217, 40000 visninger side/logo
Sport direct, Kundenr: 378087, Ordrenr 1725531, 25.000 visninger logo
Bruuns rengøring logo  25.000 april 17 og 1 år frem win win 1722013
Cahetu 395194 1723549  side 25.000 win win 18/4 18-april 19
BAAGØ, 127683, 1724217, 40000 visninger top

Helsingør Dagblad Copyright © 2018

hovedmenu