Flere kunder i Nordea på Stengade benyttede sig af muligheden for at stille spørgsmål til bankdirektøren. (Foto: Torben Sørensen).

Af Tine Zedeler

Nordeas filialdirektør fik kritiske spørgsmål af de fremmødte

Helsingør Svømmehal, Ordre 1725841 kunde 655501, 25.000 visninger side

helsingør: På mandag er det slut med at kunne indbetale penge eller få udleveret kontanter i skranken i Nordeas afdeling i Stengade.

I stedet er kunderne henvist til at benytte hæveautomaten i forgangen. En ændring der siden, den blev meldt ud har skabt en debat blandt flere af bankens kunder.

Det fik filialdirektør Mikkel Styrmer Bjerrum til at invitere til kaffemøde efter lukketid i går for de kunder, der havde spørgsmål til ændringen.

– Brugen af vores kundebetjente skranke er minimal. Vi går ned med 20 procent for hvert kvartal. I dag har der for eksempel været flere timer imellem, at der har været en kunde. Det er grunden til, at vi indfører det nye system. Hvis vi ser på trenden, er det den vej, det går, fortalte filialdirektør Mikkel Styrmer Bjerrum.

Filialdirektøren blev mødt af en byge af kritiske spørgsmål fra kunderne. En af dem var formand for Ældresagen i Helsingør, som tæller rundt regnet 10.000 medlemmer.

– Mange af de ældre kan ikke finde ud af at bruge en hæveautomat eller mobilepay. Vi har også i Ældresagen overvejet kraftigt at skifte bank, lød kritikken fra Erik Bruun, Ældresagen, Helsingør.

Artiklen sidst ændret: 8. marts 2018 13:36

Den gode tone

  • Respekter fællesskabet
  • Overskrid ikke grænsen
  • Vær med og hav det sjovt
Jumbo maj 19/20 2×50-60.00 win 1753426, alt bestilt 2x

Job i Nordsjælland

Låsesmeden, 279278,1724845, 25.000 visninger Logo
Cafe Hammermøllen Logo, side og artikkelbanner
Louise Klinikken, Ordre 1725086, kunde 397931, 25.000 visninger logo/side
Murer Mads Jessen Jensen april 19/20 20-25.000 win 1752360
Skydeselskabet 373553 april 19/20. 10-15.000 win win. 1751627

Helsingør Dagblad Copyright © 2018

hovedmenu