En svær start, men ellers ok. Sådan lyder pendlertalsmand Michael Randropps dom over de første dage med togbusser. (Foto: Lars Johannessen)Michael Randropp, talsmand for pendlerne på Kystbanen, fortæller, at pendlerne vil begynde at lave­ egne tilfredsheds­undersøgelser, når Passagerpulsen stopper. (Foto: Lars Johannessen)

Af Asger Lind Krebs

Pendlere vil lave tilfredshedsundersøgelser

Helsingør Svømmehal, Ordre 1725841 kunde 655501, 25.000 visninger side

KYSTBANEN: Togselskaberne i Danmark har valgt at opsige samarbejdet med Passagerpulsen hos Forbrugerrådet Tænk om De Nationale Passagertilfredshedsundersøgelser. Det fremgår af en pressemeddelelse.

Undersøgelserne har siden 2016 givet passagererne og offentligheden mulighed for at følge udviklingen i passagerernes tilfredshed med tog, lokaltog og metro helt ned på de konkrete strækninger.

Læs også: DSB forudser store udfordringer med sommeren sporarbejde

Fremover vil samtlige trafikselskaber under Bus & Tog lave deres egen undersøgelse af passagerernes tilfredshed, så undersøgelserne dækker både bus- og togpassagerer.

Pendlere tager over

Pendlerne på Kystbanen vil dog ikke aleve overlade det til DSB at måle passagertilfredsheden på Kystbanen.

– Vi er heldigvis så stærk en forening, at vi kan lave vores egne undersøgelser. Det har vi tænkt os at gøre for at sikre, at vi kommer helt tæt på, hvad der er passagerernes ønsker og behov, siger talsmand for pendlerne på Kystbanen, Michael Randropp.

Kystbanens pendlere var fra start af begejstrede, da Passagerpulsen blev skabt.

– Vi var fra start af rigtig glade, fordi Passagerpulsen kunne understøtte en udvikling med fokus på passagerernes behov. Men siden har vi flere gange følt, at vi alligevel stod alene, siger Michael Randropp, og nævner den seneste tids beslutninger om et tillæg på pendlerkort til metroen og store prisstigninger på de længste ture på Kystbanen, som sager, hvor Kystbanens pendlere ikke har fået den støtte, de kunne ønske fra Passagerpulsen.

Artiklen sidst ændret: 11. maj 2018 10:39

Den gode tone

  • Respekter fællesskabet
  • Overskrid ikke grænsen
  • Vær med og hav det sjovt
Multiflyt 24.5 18-24.5 19 25.000 win win 1726605 top

Job i Nordsjælland

Louise Klinikken, Ordre 1725086, kunde 397931, 25.000 visninger logo/side
Multiflyt 24.5 18-24.5 19 25.000 win win 1726605 logo
Lynhjem  Kunde nr. 34254  Ordre nr. 1725515  Antal visninger: 30.000 side/logo
Verona Pizza og Kebab 20.000 win win 23/5 18-23/5 19 1726656 logo

Helsingør Dagblad Copyright © 2018

hovedmenu