Pendlere vil lave tilfredshedsundersøgelser


Af Helsingør Dagblad

En svær start, men ellers ok. Sådan lyder pendlertalsmand Michael Randropps dom over de første dage med togbusser. (Foto: Lars Johannessen)(Foto: Lars Johannessen)

KYSTBANEN: Togselskaberne i Danmark har valgt at opsige samarbejdet med Passagerpulsen hos Forbrugerrådet Tænk om De Nationale Passagertilfredshedsundersøgelser. Det fremgår af en pressemeddelelse.

Undersøgelserne har siden 2016 givet passagererne og offentligheden mulighed for at følge udviklingen i passagerernes tilfredshed med tog, lokaltog og metro helt ned på de konkrete strækninger.

Læs også: DSB forudser store udfordringer med sommeren sporarbejde

Fremover vil samtlige trafikselskaber under Bus & Tog lave deres egen undersøgelse af passagerernes tilfredshed, så undersøgelserne dækker både bus- og togpassagerer.

Pendlere tager over

Pendlerne på Kystbanen vil dog ikke aleve overlade det til DSB at måle passagertilfredsheden på Kystbanen.

– Vi er heldigvis så stærk en forening, at vi kan lave vores egne undersøgelser. Det har vi tænkt os at gøre for at sikre, at vi kommer helt tæt på, hvad der er passagerernes ønsker og behov, siger talsmand for pendlerne på Kystbanen, Michael Randropp.

Kystbanens pendlere var fra start af begejstrede, da Passagerpulsen blev skabt.

– Vi var fra start af rigtig glade, fordi Passagerpulsen kunne understøtte en udvikling med fokus på passagerernes behov. Men siden har vi flere gange følt, at vi alligevel stod alene, siger Michael Randropp, og nævner den seneste tids beslutninger om et tillæg på pendlerkort til metroen og store prisstigninger på de længste ture på Kystbanen, som sager, hvor Kystbanens pendlere ikke har fået den støtte, de kunne ønske fra Passagerpulsen.

Artiklen sidst ændret: 11. maj 2018 10:39

Den gode tone

  • Respekter fællesskabet
  • Overskrid ikke grænsen
  • Vær med og hav det sjovt

Skal du opleve hvad kommunen har at byde på i løbet af sommeren?

Job i Nordsjælland

Helsingør Dagblad Copyright © 2018