En svær start, men ellers ok. Sådan lyder pendlertalsmand Michael Randropps dom over de første dage med togbusser. (Foto: Lars Johannessen)Michael Randropp, talsmand for pendlerne på Kystbanen, fortæller, at pendlerne vil begynde at lave­ egne tilfredsheds­undersøgelser, når Passagerpulsen stopper. (Foto: Lars Johannessen)

Af Asger Lind Krebs

Pendlere vil lave tilfredshedsundersøgelser

Silverline 24/7-24/7 19. 20.000 win win 1731324 side artikel

KYSTBANEN: Togselskaberne i Danmark har valgt at opsige samarbejdet med Passagerpulsen hos Forbrugerrådet Tænk om De Nationale Passagertilfredshedsundersøgelser. Det fremgår af en pressemeddelelse.

Undersøgelserne har siden 2016 givet passagererne og offentligheden mulighed for at følge udviklingen i passagerernes tilfredshed med tog, lokaltog og metro helt ned på de konkrete strækninger.

Læs også: DSB forudser store udfordringer med sommeren sporarbejde

Fremover vil samtlige trafikselskaber under Bus & Tog lave deres egen undersøgelse af passagerernes tilfredshed, så undersøgelserne dækker både bus- og togpassagerer.

Pendlere tager over

Pendlerne på Kystbanen vil dog ikke aleve overlade det til DSB at måle passagertilfredsheden på Kystbanen.

- Vi er heldigvis så stærk en forening, at vi kan lave vores egne undersøgelser. Det har vi tænkt os at gøre for at sikre, at vi kommer helt tæt på, hvad der er passagerernes ønsker og behov, siger talsmand for pendlerne på Kystbanen, Michael Randropp.

Kystbanens pendlere var fra start af begejstrede, da Passagerpulsen blev skabt.

- Vi var fra start af rigtig glade, fordi Passagerpulsen kunne understøtte en udvikling med fokus på passagerernes behov. Men siden har vi flere gange følt, at vi alligevel stod alene, siger Michael Randropp, og nævner den seneste tids beslutninger om et tillæg på pendlerkort til metroen og store prisstigninger på de længste ture på Kystbanen, som sager, hvor Kystbanens pendlere ikke har fået den støtte, de kunne ønske fra Passagerpulsen.

dagens e-avis

køb adgang til vores e-avis

  • Søg i vores arkiv
  • Nem og hurtig adgang
  • Læs os på farten
  • Tag os med på ferie

e-avis adgang

KUN kr. 20,00

Artiklen sidst ændret: 11. maj 2018 10:39

Den gode tone

  • Respekter fællesskabet
  • Overskrid ikke grænsen
  • Vær med og hav det sjovt

Job i Nordsjælland

Jumbo Personal Computer, order nr. 1725099. Kunde nr. 177805. 80000 visninger. Side/logo
Stengade apotek 68802 25.000 win win 22/5 18-22/5-19 1726512 logo
vind salaer – logo
Cafe Hammermøllen Logo, side og artikkelbanner
AH modegarn 39169 1723845  top 40.000 win win 1. maj 18-1. maj 19

Helsingør Dagblad Copyright © 2018

hovedmenu