Af Mads Birch

Klumme: Får vi korrekt niftrkamionorfiat?

Lank Guldsmed, 374401, 1723974, 12.000 visninger logobanner

Michael Randropp, 47 år, bor i Humlebæk. Han er egentlig boligrådgiver og brænder for at skaffe de bedst mulige forhold til de mange pendlere, han hver dag deler transportform med. Hans store ønske er at gøre en positiv forskel ved at være med til at sikre, at så mange som muligt kommer glade til og fra arbejde.

Hvis du kunne, ville du sikkert spørge mig: – Er du fuld, siden du skriver sådan en overskrift?

Desværre ikke. Det havde selvfølgelig været mere festligt. Men det er desværre et alvorligt emne, dagens klumme handler om.

Et emne, som har den konsekvens, at mange passagerer bliver mere forvirrede end oplyste, når de oplever, som var det rent fuldskab, at der ingen sammenhæng er, mellem den information, som kommer ud i højtalerne og vises på skærmene og realiteten: Der, hvor toget reelt skal køre hen eller stopper undervejs.

Det medfører, at passagererne kommer til at køre for langt, da toget ikke standser på de annoncerede stationer. Eller at passagerer må løbe fra den ene perron til den anden! Hvorfor? Jo, ganske enkelt fordi, at det først bliver oplyst, at toget afgår fra spor 1 for så at skifte til spor 3 for derefter at afgå fra spor 2.

Man kan også blive udsat for, at man sidder i et tog, der bliver overhalet af et andet tog. Interessant. Hvis du havde vidst, at det var tilfældet, havde du måske valgt at vente til næste afgang. Så var du kommet hurtigere hjem!

Vi udsættes i det hele taget for stribevis af højtalerudkald: ”Toget kommer om 3 minutter”. ”Toget bliver yderligere forsinket 3 minutter” for derefter, lidt senere, at blive aflyst. Som passager får man ikke mulighed for at vælge et alternativ, før det er for sent. Det er lige før, man må anbefale passagerer blot at kaste sig ind i det første og bedste tog, der går i den rigtige retning. Informationerne hvirvler rundt.

Det er næsten ikke til at forstå, at vi er i år 2018. Vi burde kunne forvente, at behovet for valid information, kan løses. Tidligere transportministre har sagt, at når toget er forsinket, så skal der selvfølgelig gives den rigtige besked.

Fra 2009 – 2017 har jeg 3 gange været inde og blive præsenteret for løsninger, som skulle sikre korrekt og valid information, men hver gang er det gået i stå.

Så blev jeg, her i foråret 2018, igen inviteret ind, i øvrigt sammen med stationsrepræsentanterne på kystbanen, for nu skulle der gøres forsøg nummer 4. Nu kom systemet, som kunne give de rette informationer. Det skulle rulles ud ”hos os” først, og så skulle det rulles ud i resten af landet.

Ærligt. Jeg var nok den mest pessimistiske efter mødet, for hvorfor skulle det virke ved fjerde forsøg. Men vi gik all in. Aftalen blev, at vi skulle skrive ind, når det gik galt, så systemet kunne blive rettet til. Vi har mange aktive, der bruger Kystbanen hver dag, så det stod hurtigt klar, at der var fejl hver dag. Det virker rent faktisk som om, det nye system fungerer dårlige end det gamle. Da der blev spurgt indtil, hvordan det gik med opfølgningerne, blev det et sludder for en sladder-svar.

Som talsmand for pendlerne kan jeg ikke bruge det til noget. Vi må forlange, at de kan vende tilbage, når basis-systemet begynder at virke. Pendler-medlemmerne skal ikke bruge mange kræfter på at beskrive hændelser hver dag, uden at der virkelig gøres noget ved det. Så vi har indtil videre trukket os.

Hvad venter vi på? Vi venter på. at nogle vil tage os alvorligt. Særligt med det sidste forsøg må det forventes. at der bliver foretaget en rokade, så der bliver fokus kundernes oplevelse. For man skal ikke spørge kunderne om assistance, hvis man ikke mener det oprigtigt. Når dette sker, er vi klar til at tage arbejdshandskerne på igen, for vi er klar til at dele vores viden. Altså den dag, vi også ved, hvad der kommer ud af det. Det skylder jeg mit bagland.

Ja – nu har I nok opdaget, at jeg ikke er fuld, da jeg skrev overskriften. Vi ønsker bare snart at få korrekt trafikinformation.

Artiklen sidst ændret: 23. juli 2018 11:16

Den gode tone

  • Respekter fællesskabet
  • Overskrid ikke grænsen
  • Vær med og hav det sjovt
Holmen, 1723975, 12.000 visninger top

Job i Nordsjælland

mestergartneren side+logo 25.000 win win 1. april og 1 år frem
Silverline 24/7-24/7 19. 20.000 win win 1731324 logo
Rasmus Ebbe 388428 1723690 logo  25.000 win win 19/4 18-april 19
Madam Sprunck/Strejf 220955, 1725351, 25.000 visninger logo/side
Ivar Jensen, K-nr. 1720262,  Ordrenr. 1725507, 30.000 visninger top

Helsingør Dagblad Copyright © 2018

hovedmenu