Dorthe Carlsen, direktør for Mediecentret Nordsjælland, til Dagbladets 150 års fødselsdag (Lars Johannessen).

Af Jesper Munch Nielsen

Helsingør Dagblad A/S fik godt 2017-resultat

Jumbo maj 19/20 2×50-60.00 win 1753436, alt bestilt 2x

Virksomhedens direktør lover et fortsat skarpt lokalt engagement og digital udvikling.

REGNSKAB: Årsrapporten for virksomheden Helsingør Dagblad A/S er blevet offentligtgjort og viser, at mediehuset med blandt andet Helsingør Dagblad, Lokalavisen Nordsjælland og Forbyen.dk kom ud af 2017 med et godt resultat, som ledelsen giver en pæn karakter.

Årets resultat blev et overskud på 613.000 kroner efter skat – skabt på baggrund af en bruttofortjeneste på godt 20,6 millioner kroner. Den administrerende direktør for Helsingør Dagblad A/S, ansvarshavende chefredaktør Dorthe Carlsen, er tilfreds med resultatet.

– Set fra min stol er resultatet absolut godkendt. Vi har haft et andet halvår af 2017 med fokus på udvikling af vores aviser. Vi har haft et brag af et jubilæum. Forretningen er i rigtig god gænge. Vi vil fortsat i 2018 og 2019 have fokus på udvikling. Vi skal sikre, at der også er grundlag for et lokalt mediehus i Helsingør fremover. Og det gør vi, lover Dorthe Carlsen.

Det er turbulente tider i medieverdenen, men Helsingør Dagblad lever stadig og kunne fejre 150 års jubilæum i oktober sidste år. Og Helsingør Dagblad A/S kan nu præsentere en 2017-årsrapport, som viser stigende bruttofortjeneste og stigende overskud sammenlignet med 2016, hvor virksomheden også kom ud med et plus på bundlinjen.

Satser lokalt og skarpt

Dorthe Carlsen vurderer, at virksomheden Helsingør Dagblad A/S er på ret kurs – blandt andet takket være mediehusets klare engagement i Helsingør.

– Virksomhedens styrke er, at vi fokuserer meget skarpt på det lokale. Vi kender vores lokalsamfund på godt og ondt. Vi arbejder tæt sammen med vores lokalsamfund for at være med til at udvikle det på rigtig mange niveauer. Vi kommer hele tiden med nye produkter, herunder også nye digitale produkter, som kan være med til at skabe opmærksomhed om de mange gode ting, der sker i vores område. Forbyen.dk er sidste skud på stammen, forklarer direktøren.

Flere digitale tilbud

I de kommende år vil Helsingør Dagblad A/S have fortsat fokus på udviklingen af mediehusets produkter og organisation.

– Den store overskrift er naturligvis transformation i retning af flere digitale tilbud og produkter. Vi må ikke stå stille. Vi skal udvikle os hele tiden, så vi kan imødekomme de behov for lokal markedsføring, der er i vores marked. Og vi skal sørger for at vores historier er tilgængelige på de platforme, vores læsere og brugere ønsker dem. Og så skal vi, på samme tid, passe godt på vores aviser, siger Dorthe Carlsen.

Over sommeren vil medarbejderne i Helsingør Dagblad A/S få en lidt anden dagligdag. Mediehuset flytter fra den nuværende ejendom på Klostermosevej til Helsingør Erhvervspark, og Helsingør Dagblad-redaktør Mads Birch bliver afløst af den nye person på posten, Bo Christensen, der kommer hertil fra en stilling som nyhedsredaktør på Berlingske.

Artiklen sidst ændret: 18. maj 2018 11:49

Den gode tone

  • Respekter fællesskabet
  • Overskrid ikke grænsen
  • Vær med og hav det sjovt
HF Byg HF Materiel 353825, 1753684 15-20.000 win  maj 19/20

Job i Nordsjælland

Jobo bilcenter, 374274, 1724821, 20000 visninger logo/side
Fliserensning.dk april 19/20 15-20.000 win 1753334, skift 3/5, 2/7
Meny april 19/20 25.000 IKKE win  random 1763673
Borgerkroen 379696, 1754488 10-15.000 win juni 19/20
Restaurant Helsingør Golf, maj 19/20, 10-15000 win 1752529

Helsingør Dagblad Copyright © 2018

hovedmenu