Dorthe Carlsen, direktør for Mediecentret Nordsjælland, til Dagbladets 150 års fødselsdag (Lars Johannessen).

Af Jesper Munch Nielsen

Helsingør Dagblad A/S fik godt 2017-resultat

Esp Dyreklinik 1723659+1734831 25.000 vis. 29/5 18-29/5 19 side artikel

Virksomhedens direktør lover et fortsat skarpt lokalt engagement og digital udvikling.

REGNSKAB: Årsrapporten for virksomheden Helsingør Dagblad A/S er blevet offentligtgjort og viser, at mediehuset med blandt andet Helsingør Dagblad, Lokalavisen Nordsjælland og Forbyen.dk kom ud af 2017 med et godt resultat, som ledelsen giver en pæn karakter.

Årets resultat blev et overskud på 613.000 kroner efter skat – skabt på baggrund af en bruttofortjeneste på godt 20,6 millioner kroner. Den administrerende direktør for Helsingør Dagblad A/S, ansvarshavende chefredaktør Dorthe Carlsen, er tilfreds med resultatet.

– Set fra min stol er resultatet absolut godkendt. Vi har haft et andet halvår af 2017 med fokus på udvikling af vores aviser. Vi har haft et brag af et jubilæum. Forretningen er i rigtig god gænge. Vi vil fortsat i 2018 og 2019 have fokus på udvikling. Vi skal sikre, at der også er grundlag for et lokalt mediehus i Helsingør fremover. Og det gør vi, lover Dorthe Carlsen.

Det er turbulente tider i medieverdenen, men Helsingør Dagblad lever stadig og kunne fejre 150 års jubilæum i oktober sidste år. Og Helsingør Dagblad A/S kan nu præsentere en 2017-årsrapport, som viser stigende bruttofortjeneste og stigende overskud sammenlignet med 2016, hvor virksomheden også kom ud med et plus på bundlinjen.

Satser lokalt og skarpt

Dorthe Carlsen vurderer, at virksomheden Helsingør Dagblad A/S er på ret kurs – blandt andet takket være mediehusets klare engagement i Helsingør.

– Virksomhedens styrke er, at vi fokuserer meget skarpt på det lokale. Vi kender vores lokalsamfund på godt og ondt. Vi arbejder tæt sammen med vores lokalsamfund for at være med til at udvikle det på rigtig mange niveauer. Vi kommer hele tiden med nye produkter, herunder også nye digitale produkter, som kan være med til at skabe opmærksomhed om de mange gode ting, der sker i vores område. Forbyen.dk er sidste skud på stammen, forklarer direktøren.

Flere digitale tilbud

I de kommende år vil Helsingør Dagblad A/S have fortsat fokus på udviklingen af mediehusets produkter og organisation.

– Den store overskrift er naturligvis transformation i retning af flere digitale tilbud og produkter. Vi må ikke stå stille. Vi skal udvikle os hele tiden, så vi kan imødekomme de behov for lokal markedsføring, der er i vores marked. Og vi skal sørger for at vores historier er tilgængelige på de platforme, vores læsere og brugere ønsker dem. Og så skal vi, på samme tid, passe godt på vores aviser, siger Dorthe Carlsen.

Over sommeren vil medarbejderne i Helsingør Dagblad A/S få en lidt anden dagligdag. Mediehuset flytter fra den nuværende ejendom på Klostermosevej til Helsingør Erhvervspark, og Helsingør Dagblad-redaktør Mads Birch bliver afløst af den nye person på posten, Bo Christensen, der kommer hertil fra en stilling som nyhedsredaktør på Berlingske.

Artiklen sidst ændret: 18. maj 2018 11:49

Den gode tone

  • Respekter fællesskabet
  • Overskrid ikke grænsen
  • Vær med og hav det sjovt
Jumbo Personal Computer, order nr. 1725098. Kunde nr. 177805. 80000 visninger. Top

Job i Nordsjælland

Holmen, 1723975, 12.000 visninger logo
rafn-woldsen, Ordre 1725631,  kunde 275797, 25.000 visninger side
prøvestenen logobanner
Smoke n Steam  logo  384849 1723552 25.000 win win 18/4 18- april 19
Scandlines auto bizz

Helsingør Dagblad Copyright © 2018

hovedmenu