Af Claus Kjærsgaard

Væltet træ skaber kaos på Kystbanen

Nsnet.dk – læs online

DSB og Banedanmark kæmper fredag morgen fortsat med at få ryddet op efter en omfattende netværksfejl, der hele torsdagen betød, at der var fejlagtige oplysninger i Rejseplanen, på infoskærme på perroner over hele landet samt i højttalerkald.

Fejlen betyder, at der fortsat meldes om forsinkelser for tog, der reelt kørte til tiden.

Selve fejlen blev lokaliseret torsdag. Men passagererne vil stadig kunne opleve fejl fredag, oplyser Banedanmark.

Ligeledes fredag morgen melder DSB dog på Twitter om en reel forsinkelse. Grundet en nedfalden køreledning kører der færre tog mellem Helsingør Station og Københavns Hovedbanegård. Der er indsat togbusser på strækningen.

Banedanmark har arbejdet på at rydde op efter netværksfejlen hele natten.

– Vi har sammen med vores leverandører sat alle kræfter ind på at få systemerne op at køre normalt igen. Genopretningen tager tid, også længere end vi havde regnet med, oplyser Morten Buur, områdechef i Banedanmark, i en pressemeddelelse.

Grunden til, at det tager ekstra tid at rette op efter fejlen, er, at alle systemer skal testes manuelt.

– Derfor kan der være udfald i både informationen på infoskærme og højttalerudkald, ligesom Rejseplanen heller ikke vil være fuldt opdateret fra fredag morgen, meddeler Morten Buur.

Mens infoskærmene ikke nødvendigvis giver korrekte oplysninger, kan man i stedet holde øje med Twitter, hvor DSB giver korrekt trafikinformation.

Fejlen blev konstateret torsdag morgen omkring klokken 06.

Foruden de forkerte skærmoplysninger var det torsdag heller ikke muligt at foretage udkald på fjernbanerne.

Artiklen sidst ændret: 22. juni 2018 12:10

Den gode tone

  • Respekter fællesskabet
  • Overskrid ikke grænsen
  • Vær med og hav det sjovt
Forsyning 375774 25.000 win til og med juni ´19. 1729995

Job i Nordsjælland

Verona Pizza og Kebab 20.000 win win 23/5 18-23/5 19 1726656 logo
Madam Sprunck/Strejf 220955, 1725351, 25.000 visninger logo/side
mestergartneren side+logo 25.000 win win 1. april og 1 år frem
Skydeselskabet  Kunde nr. 373553  Ordre nr. 1725347, 20.000 visninger logo
Jobo bilcenter, 374274, 1724821, 20000 visninger top

Helsingør Dagblad Copyright © 2018

hovedmenu