Af Andreas Mayerhofer

Glade sponsorer: “Vi har vores anden familie på Helsingør Stadion”

Låsesmeden, 279278,1724845, 25.000 visninger Logo

De seneste år er Lars og Lykke Uhlmann blevet glødende tilhængere af FC Helsingør. De støtter klubben på stadion så ofte som muligt, og som sponsorer spæder de også til klubkassen – med flere penge end de bliver bedt om.

FODBOLD: For nylig skrev FC Helsingør et oplæg til en ny sponsoraftale med Partybutikken i Stjernegade.

Svaret var overraskende “nej tak”, men opfølgningen var mindst lige så overraskende. “Vi vil gerne betale mere”, skrev Lars Uhlmann, der sammen med sin hustru Lykke driver forretningen.

Engagementet i den lokale fodboldklub er nemlig ikke blevet mindre af, at FCH rykkede ud af Superligaen.

– Det kræver troskab i medgang og modgang, når man følger et fodboldhold, og derfor kunne vi ikke finde på at gøre vores støtte til FC Helsingør mindre, bare fordi holdet rykker ned. Derfor sagde vi, at vi lige rundede klubbens udspil op, siger Lars Uhlmann, som ikke ønsker at fortælle, hvad han betaler for sit sponsorat.

Bidt af fodbold

Kærligheden til byen Helsingør er livslangt, og underarmen er derfor prydet med en tatovering af Holger Danske. Kærligheden til byens bedste fodboldhold er en del friskere.

– Det er ikke så mange år siden, at jeg blev hevet med af en anden sponsor til netværksmøde og siden en tur på stadion. Det tog om sig, og efterhånden kom jeg fast. Lykke undrede sig over, hvad jeg hele tiden lavede der nede på stadion, og så tog jeg hende med. Nu er hun mindst lige så bidt af det som mig. Nok mere faktisk, fortæller ejeren af den måske festligste butik i Helsingørs hjerte.

Lars og Lykke Uhlmann står omgivet af balloner, kostumer samt en masse andet sjov og spas, mens de fortæller om fodboldfeberen, der har ramt familien.

En klub fuld af kærlighed

Mens Lars tager på Helsingør Stadion og til udekampe på Sjælland, så er Lykke med over alt, hvis logistikken passer.

– Det er et fantastisk sammenhold, vi oplever på stadion, og jeg er lykkelig for, at vores 14-årige søn Noah også er fan, for så kan vi tage af sted sammen. Fodbold kan helt sikkert noget, som vi aldrig har oplevet før, siger Lykke Uhlmann.

– Vi prioriterer vores lille familie først, men vi har vores anden familie på Helsingør Stadion, og den får resten. Det er ikke sikkert, at vores sponsorat giver mange flere kunder i vores butik, men det er heller ikke det vigtigste for os. Vi vil bare gerne være med, supplerer husbonden.

– Når vi kommer ned på stadion, så begynder vi at nikke til folk. Vi ved ikke altid, hvem det er, men vi ved, at vi har set dem før enten i butikken eller til fodbold, og så er der en følelse af samhørighed. Det er også fantastisk i FC Helsingør, at man er så tæt på hinanden. Man er på knus med direktøren og Gud og hver mand. Det er en klub fuld af kærlighed, og det er vi helt vilde med, fortsætter Lars Uhlmann.

Ægteparret kunne godt tænke sig, at sammenholdet fra tribunerne kunne kopieres i den centrale del af Helsingør.

– Det kunne være skønt, hvis den måde at være der for hinanden på også blev afspejlet i bylivet, så der var et fællesskab mellem kunder, butikker og kommunen, så vi skaber en masse liv i vores dejlige by, udtaler Lars Uhlmann.

I øjeblikket er der ikke meget FC Helsingør på stadion, så nu foregår det foran TV-skærmen.

– Vi er helt vilde med VM. For fire år siden, synes vi, der var alt for meget VM i TV. Nu kan vi ikke få nok, og vi sidder og noterer i vores spilleplan, så vi kan se, hvem der skal møde hvem. Det er en fodboldfest, siger Lykke Uhlmann.

Inden VM er helt forbi, når Lars, Lykke og Noah dog en tur forbi stadion på Nordre Strandvej.

– Vi skal jo ned og se kampen mod Crystal Palace, noterer Lars.

Kampen mellem FCH og London-klubben fra Premier League spilles torsdag den 12. juli.

Artiklen sidst ændret: 29. juni 2018 14:11

Den gode tone

  • Respekter fællesskabet
  • Overskrid ikke grænsen
  • Vær med og hav det sjovt
Tagsjakket  top 26/3 18-31/3 19 win win 1721578

Job i Nordsjælland

øresundsakvariet. Ordre 1724948. Kundenummer 373612. 25000 visninger Side/logo
Smoke n Steam  logo  384849 1723552 25.000 win win 18/4 18- april 19
Backe vin 374334 1725521 7/5 og 1 år frem  Visninger pr. md. 25.000 delt i 2 mat. Vin logo og top. Gin sky og side
Euronics log  win win 30.000 16/4 18 – april 19 1723144
Prøvestenen. Kundenr 373163, Ordre 1725089, 40.000 visninger, ikke win-win Top

Helsingør Dagblad Copyright © 2018

hovedmenu