Af Kirsten Moth

Sådan ser fremtidens discount-butik ud

Rasmus Ebbe 388428 1723690 logo  25.000 win win 19/4 18-april 19

– Vi kommer til at bruge meget mindre tid på at lave mad. Det er dét koncept, vi har indrette vores nye butik efter, siger butikschef Ove Larsen, der i morgen står klar til at åbne en af Danmarks kun to nye Netto-butikker i Hornbæk.

DETAILHANDEL: Sådan her kommer alle Netto-butikker til at se ud om fem år.

Den nye butikschef, Ove Larsen, er spændt.

I morgen, torsdag, er han sammen med sit personale klar til at åbne “fremtidens discount-butik” i Hornbæk, der som den kun anden nye Netto i landet er udvalgt til at blive test-butik for det splinternye koncept.

I Hornbæk har vi længe kunnet følge byggeriet af den nye Nettobutik, der også arkitektonisk skiller sig ud fra dét, vi forbinder Netto, skotsterrieren og den gule discount-farve med. Der er blandt andet anvendt masser af træ både ind- og udvendigt for at give et mere nordisk præg.

Nyt udtryk

Nye farver er med til at give kunderne et nyt indtryk og en ny fornemmelse, når de træder ind i butikken.

– Vi tester tre steder i landet, hvor vi opfører nye butikker efter dette koncept.

– Her er Hornbæk et af stederne. Valgt, fordi der er et anderledes og meget varieret kundesegment hele sommeren. Der er jo stor forskel på kundeklientel, og vi vil derfor afprøve vores nye koncept forskellige steder i landet, siger Nettos regionschef for Nordsjælland, Braw Bakir.

Allerede på de første 100 kvadratmeter kan man som kunde konstatere, at varesortimentet er nyt og anderledes.

Hard core discount

– Vi er fortsat en hard core discountbutik og kører med samme priser. Men vi har et stærkt udvidet sortiment med 400 nye varenumre inden for ferskvarer og convinience, som “nemme” varer omtales i fagsproget. Ferske varer, som gør det nemt for alle at finde varer til nemme måltider.

– De første 100 kvadratmeter er bygget op sådan, så det primært er ferske varer, som giver en god kundeoplevelse. Det er brød, kød, frugt og grønt. Og når man har været igennem den første del af butikken, så har man mulighed for at afslutte sine indkøb der i stedet for nødvendigvis at skulle hele butikken rundt. Har man som kunde travlt, så gør vi det nemt at handle hurtigt. Med færdigsnittede salater og skiveskåret frugt og fisk lige klar til at smide på panden eller i ovnen. Undersøgelser viser, at vi i fremtiden vil bruge mindre og mindre tid på at lave mad, fortæller butikschefen for den nye Netto i Hornbæk, Ove Larsen.

Det nye koncept indebærer samtidig, at 40 procent af dét, Netto kalder de klassiske spotvarer, bortfalder.

Butikken har alt i alt et salgsareal på godt 900 kvadratmeter.

Artiklen sidst ændret: 2. august 2018 09:45

Den gode tone

  • Respekter fællesskabet
  • Overskrid ikke grænsen
  • Vær med og hav det sjovt
KV-Revision, Kunde nr. 280954,  Ordre nr. 1725350, 40.000 visninger Top

Job i Nordsjælland

rafn-woldsen, Ordre 1725631,  kunde 275797, 25.000 visninger side
Casper Andersson  24/5  18 – 24/5 19 25.000 1726606 logo
Jumbo Personal Computer, order nr. 1725098. Kunde nr. 177805. 80000 visninger. side/logo
Backe vin 374334 1725521 7/5 og 1 år frem  Visninger pr. md. 25.000 delt i 2 mat. Vin logo og top. Gin sky og side. Jul nov+dec
Lynhjem  Kunde nr. 34254  Ordre nr. 1725515  Antal visninger: 30.000 Top

Helsingør Dagblad Copyright © 2018

hovedmenu