Anfører Andreas Holm (tv) og Patrick Olsen viser den nye trøje frem. (Foto: Torben Sørensen)

Af Andreas Mayerhofer

FC Helsingør hylder samarbejdsklubber med ny kamptrøje

Smoke n Steam  logo  384849 1723552 25.000 win win 18/4 18- april 19

I Viborg spiller FC Helsingør for første gang i klubbens nye 3. trøje. Den er designet som en hyldest til klubbens 17 moder- og samarbejdsklubber.

FODBOLDMODE: Når FC Helsingørs spillere på søndag løber på banen i Viborg, vil de bære logoerne 17 logoer foruden deres eget.

1. divisinsklubben har selv designet den røde 3. trøje, og den er en hyldest til de 17 klubber, der i dag er en del af samarbejdet “FC Helsingør”.

– Samarbejds- og moderklubbernes logo er lagt ind som fundament i trøjen, og det giver en fin symbolsk mening, da de er fundamentet i det arbejde, vi laver i FC Helsingør. Vi vil gerne hylde de mange mennesker ude i klubberne, der arbejder hårdt for projektet “FC Helsingør”, siger Rune Milling, der er kommunikationsansvarlig og nu også trøjedesigner i FC Helsingør. , der er kommunikationsansvarlig og nu også trøjedesigner i FC Helsingør.

Han fandt på ideen om at indlemme samarbejdsklubberne, og sammen med tøjsponsoren Diadora, har han skabt det design, som i dag præsenteres i Helsingør Dagblad.

– Vi håber da, at det er en trøje, som børn og unge ude i klubberne vil blive glad for og tage til sig. Så kan de løbe rundt og spille fodbold med deres egen klubs logo ved siden af FC Helsingørs, udtaler Rune Milling.

FC Helsingør har holdt trøjen hemmelig indtil i dag, og den vækker begejstring. I hvert fald i en af de største moderklubber til FC Helsingør – Espergærde IF.

– Det er en helt fantastisk god idé. Jeg er vild med den. Vi er i Espergærde meget glade for at være en del af en fælles satsning i regionen, og der er ingen tvivl om, at der i stadig højere grad er efterspørgsel efter det, som FC Helsingør kan tilbyde. At de så dedikerer en kamptrøje til alle klubberne i samarbejdet, det sender et meget stærkt signal om sammenhold, siger Tom Pedersen, som er formand i Espergærde IF Fodbold.

Begrænset antal

Trøjen er endnu ikke kommet til salg, men ifølge direktør Janus Kyhl vil det ske inden længe. Det kan dog godt være, man skal være vaks ved havelågen – eller på klubbens hjemmeside.

– Vi glæder os meget til at få den her trøje ud. Det er en ganske unik ting, som kommer til salg i et begrænset antal. Trøjen er en cadeau til mange gode mennesker, der knokler for FC Helsingør hver dag. Jeg ikke kender til, at der er lavet en lignende ting i dansk fodbold, og da jeg så designet, var jeg ikke i tvivl om, at det var det helt rigtige. Jeg glæder mig til, at spillerne skal have den på mod Viborg, siger Janus Kyhl.

FC Helsingør har foruden 3. trøjen og den velkendte hvide/lyseblå hjemmetrøje også en udebanetrøje i mørkeblå.

Artiklen sidst ændret: 10. august 2018 15:46

Den gode tone

  • Respekter fællesskabet
  • Overskrid ikke grænsen
  • Vær med og hav det sjovt

Job i Nordsjælland

vind salaer – logo
Skydeselskabet  Kunde nr. 373553  Ordre nr. 1725347, 20.000 visninger logo
prøvestenen logobanner
Franci, 1720789, 345901, 20000 visninger logo/side
Jumbo Personal Computer, order nr. 1725098. Kunde nr. 177805. 80000 visninger. Top

Helsingør Dagblad Copyright © 2018

hovedmenu