Af Kirsten Moth

Helsingør med i stort kampagne-fremstød i Kina

Jobo vaskeklub logo april 17-april 18 40.000 win win 1723108

58 møder på tre dage i Kina har Henrik Numelin fra turistorganisationen deltaget i for at vise Helsingør og det øvrige Nordsjælland frem.

TURISME: Helsingør kan godt begynde at gøre klar til et større rykind af kinesiske gæster. I hvert fald at dømme på den interesse, som en delegation fra Helsingør har oplevet under et besøg i tre store kinesiske byer.

Det er i forbindelse med kampagnefremstødet Scandinavian Roadshow China 2018, arrangeret af Scandinavian Tourism Board i Beijing, hvortil der har været udvalgt og inviteret 300 rejseagenter til at deltage i de mange workshops, at Helsingør og det øvrige Nordsjælland er blevet promoveret.

Fra turistorganisationen Visitnordsjælland med kontor i Helsingør deltog Henrik Numelin i et turismefremstød, der nærmest kan minde om et maraton.

58 møder i de tre byer Shanghai, Gungzhou og Beijing blev det til samt uddeling af flere hundrede turistbrochurer for Nordsjælland og et lige så stort antal visitkort.

Med tolkebistand

– Kampagnen er en del af den store indsats, vi gør på det kinesiske marked og hvor vi har mulighed for at fortælle om Helsingør og Nordsjælland.

– Mange af møderne kan foregå på engelsk, men nogle foregår på kinesisk og dermed med tolk på. Så på den måde er 58 møder på så få dage virkelig intensivt, fortæller Henrik Numelin.

Da Helsingør er den destination i Nordsjælland med flest overnatningssteder og hvor flere af hotellerne er prisvindende, vurderer Numelin, at der vil ske en markant stigning i den kinesiske turisme i Helsingør, måske allerede mærkbart fra næste sommer.

I gang siden 2014

– Vi har været i gang på det kinesiske marked siden 2014 og vi har allerede mærket en stigning i antallet af kinesere. 13.000 kinesere overnattede her sidste år. Vi arbejder på at udbred ekendskabet til Helsingør og regionen heroppe, så vi på den måde kan flytte overnatninger fra København og hertil. Med den fine buket af hoteller skulle det nok kunne lykkes, i og med, at vi også kan markedsføre os som Greater Copenhagen, siger Henrik Numelin.

Netop kombinationen af natur og by viser sig at tiltrække opmærksomheden hos kineserne.

– Når vi viser billeder af grønne træer og frisk luft, at man kan cykle på Strandvejen og at Sverige ligger bare fire kilometer væk, så kan vi tydeligt mærke, at kineserne bliver meget overraskede og begejstrede. Det er ikke just den livsstil, de er vant til.

Artiklen sidst ændret: 7. december 2018 06:00

Den gode tone

  • Respekter fællesskabet
  • Overskrid ikke grænsen
  • Vær med og hav det sjovt
Apperupvej e-mægler 397432 40.000 win

Job i Nordsjælland

Ivar Jensen, K-nr. 1720262,  Ordrenr. 1725507, 30.000 visninger logo
Jumbo Personal Computer, order nr. 1725099. Kunde nr. 177805. 80000 visninger. Side/logo
Silverline 24/7-24/7 19. 20.000 win win 1731324 logo
Photocare, Kunde nr. 69693, Ordre nr. 1725519, 25.000 visninger logo
Jumbo Personal Computer, order nr. 1725098. Kunde nr. 177805. 80000 visninger. Top

Helsingør Dagblad Copyright © 2018

hovedmenu