Af Mads Birch

Debat: Sådan får Helsingør en meget større bid af den voksende turismekage

Tikøb dæk 19/20, 20-25.000 win win 1752517

Vision 2030

Singapore, Chile, New Zealand. Hamburg, Herning og Helsingborg. En tur på Kulturhavnen eller Stengade i højsæsonen er efterhånden et møde med hele verden. Helsingør er blevet en del af en global megatrend, hvor flere og flere rejser til byer, der har autentiske bymiljøer og attraktive kulturinstitutioner.

I Danmark forbruger turister hvert år godt 100 mia. kr. Forbruget er spredt ud over mange forskellige typer varer og services, som rækker langt ud over hotelovernatninger. Den moderne turist efterspørger unikke kulturoplevelser, lokale madvarer, små specialforretninger og et personligt møde med danskerne i håbet om at få del i den meget hypede ’hygge’. I løbet af de næste år vil endnu flere turister strømme til landet – alene i København forventer man en fordobling af antallet over de næste 15 år – fra 8,8 mio. til 16 millioner i 2030.

Artiklen sidst ændret: 10. januar 2019 15:50

Den gode tone

  • Respekter fællesskabet
  • Overskrid ikke grænsen
  • Vær med og hav det sjovt
Tikøb bager  april19/20 10-15.000 win win 1751624

Job i Nordsjælland

KV-Revision, 280954,  1752052, 15-20.000 visninger win maj 19/20
Handelsbanken april 19/20, 20-25.000 win win 1752365
https://www.kunstnershoppen.dk/
Berner Pedersen, maj 19/20,  15-20.000  win ordre 1752756, skift juni
Nordkystens Dyrehospital – top, mid, bundbanner

Helsingør Dagblad Copyright © 2018

hovedmenu