Nu skal Visit Nordsjælland tænke nyt
– Vi skal tænke nyt og inddrage en ny type aktører, siger direktør for Visitnordsjælland, Annette Sørensen.
TURISME: Det er 10 år siden, at fem borgmestre kiggede hinanden dybt i øjnene og lavede en aftale om at gå sammen om at tiltrække flere turister til Helsingør og det øvrige Nordsjælland.
Nu er mange af de mål, der blev sat dengang, nået og turistorganisationen Visitnordjælland vil om kort tid præsentere en ny turismestrategi, der vil betyde, at der fremover på flere felter skal arbejdes anderledes og nytænkes inden for turismeerhvervet.
– Kongernes Nordsjælland skal fortsat være vores hovedbrand og Den Danske Riviera skal også være et underbrand. Men vi skal være opmærksom på at favne også den moderne vinkel. Der er flere aktører inden for erhvervet, der ikke har kunnet se sig selv i vores brand, men som vi fremover vil arbejde på at inddrage, siger Annette Sørensen, direktør i Visitnordsjælland.
Flere kinesere
Et kampagnefremstød i Kina har blandt andet betydet, at der fremover kan ventes en stor stigning i antallet af kinesiske gæster.
Den nye strategi for turismen skal behandles af hvert enkelt byråd i de nordsjællandske kommuner, hvor der skal gives grønt lys, før arbejdet med strategien kan påbegyndes.
– Vi skal tænke anderledes i fremtiden og vi kommer til at lægge mere vægt på nicher som eksempelvis lystfiskeri, vandring og cykling og på enkelte geografiske steder, som vi kan sætte ekstra fokus på. Hele destinationen skal udvikles yderligere og vi kommer til at styrke vores samarbejde med turisme-erhvervet om eksempelvis konkrete oplevelsespakker, fortæller Annette Sørensen.
Den nye strategi gælder frem til 2021.
Artiklen sidst ændret: 22. januar 2019 08:23
Den gode tone
- Respekter fællesskabet
- Overskrid ikke grænsen
- Vær med og hav det sjovt