Boliggården vælger det maritime look


Af Helsingør Dagblad

Helsingørs største boligselskab skifter design

HELSINGØR: Bølger, Kronborg, en hvid sejlbåd og en måge er nok ikke noget, man forbinder med boliger, men det kan være at man kommer til det. Fremover vil det nemlig være en del af Boliggårdens grafiske linje.

Boliggården, der er Helsingørs største boligselskab, har nemlig skiftet såvel logo som design. Ved siden af det lille runde ikon, hvor et af Kronborgs tårne stikker op, står der “Boliggården” med sloganet “Når vi vender hjem” tilføjet.

Det nye logo udmærker sig også ved, i modsætning til tidligere at være i pastelfarver.

Formålet med det nye design er ifølge en pressemeddelelse at give boligselskabet et ensartet udseende.

– Boliggårdens grafiske udtryk trængte til fornyelse samtidig med, at vi gerne vil være tydeligere i vores kommunikation. Vi er rigtig glade for det nye logo og ser frem til nu at tage det i brug alle steder i vores dialog med beboere og omverdenen – både i og uden for Helsingør, siger Boliggårdens direktør Lars Gruby.

Nærhed til havet

Det nye logo vil løbende vinde indpas i takt med at man skal udskifte arbejdstøj, biler, skilte med mere, og vil også gradvist blive brugt i alle skrivelse og dokumenter fra Boliggården.

Sådan forklares symbolikken i det nye design i pressemeddelelsen:

– Ikonet signalerer nærheden til havet, og med silhuetten af Kronborg kan ingen være i tvivl om, at vi er i Helsingør. Sloganet ”Når vi vender hjem” fortæller, at Helsingør og Boliggården er et rart sted, vi gerne kommer hjem til. Endvidere henviser sloganet til historien om Helsingør, som en havneby, mange vendte hjem til efter lange perioder på havet.

Artiklen sidst ændret: 26. marts 2019 13:52

Den gode tone

  • Respekter fællesskabet
  • Overskrid ikke grænsen
  • Vær med og hav det sjovt

Skal du opleve hvad kommunen har at byde på i løbet af sommeren?

Job i Nordsjælland

Helsingør Dagblad Copyright © 2018