Nordea i Helsingør: Klar med håndsrækning til pressede kunder


Af Lars Lindevall

- Vi er allerede i god dialog med en række kunder om at finde individuelle løsninger, der kan være med til at skabe lidt ekstra luft i økonomien, siger filialdirektør Mikkel Bjerrum. Foto: Lars Johannessen

Banken er klar med “håndsrækning til kunder, der er kommet i økonomisk klemme”, siger filialdirektør. Nordea i Stengade har fortsat åbent, men kun via net eller telefon.

HELSINGØR: – Mange privatpersoner og virksomheder mærker allerede nu konsekvenserne af coronakrisen, lyder det fra filialdirektør Mikkel Bjerrum fra Nordea Helsingør.

Derfor er banken i Stengade nu klar med en håndsrækning til de kunder, der kommer økonomisk i klemme på grund af krisen, fortæller Mikkel Bjerrum.

-Det kan eksempelvis være i form af et bevilget overtræk, udskydelse af en låneydelse eller afdragsfrihed på et boliglån. Vi er allerede i god dialog med en række kunder om at finde individuelle løsninger, der kan være med til at skabe lidt ekstra luft i økonomien, siger Mikkel Bjerrum, der også har en generel opfordring til borgerne:

– I den udstrækning, du har mulighed for det, så opfør dig så tæt på normalt som muligt økonomisk – naturligvis inden for myndighedernes restriktioner. Det kan eksempelvis ske ved at støtte vores lokale butikker og håndværkere. For dem kan det gøre en kæmpe forskel i denne tid, både økonomisk og mentalt, siger filialdirektøren.

Lukkede døre – åbne telefoner

Intet er som det plejer, og det gælder også hos Nordea. En del borgere har formentlig bemærket, at døren til bankens filial i Stengade er midlertidigt lukket. Og det er endnu uklart, hvornår den åbnes igen.

-At lukke for den fysiske adgang til filialerne er et nødvendigt skridt for, at vi sammen kan mindske risikoen for smittespredning. Vi arbejder på højtryk for at passe godt på såvel kunder som medarbejdere – samtidig med, at det skal være så let som muligt for alle at klare deres pengesager, siger Mikkel Bjerrum.

Selv om adgangen til filialen er midlertidig lukket, er det fortsat muligt at klare langt de fleste daglige pengesager via bankens net- og mobilbank eller per telefon, ligesom det er muligt at holde onlinemøder med en rådgiver.

– Vi ved, at mange af vores kunder fortsat har behov for at tale med en rådgiver – måske endda særligt i denne tid. Det kan selvfølgelig stadig lade sig gøre. Nu blot via telefonen eller online, siger Mikkel Bjerrum.

En advarsel om IT-kriminelle

Filialdirektøren kommer også med en advarsel: I en svær situation som den nuværende vil der desværre også være skruppelløse kriminelle, som forsøger at udnytte mennesker – og især de ældre generationer. Det kan eksempelvis ske i form af falske webbutikker, der lokker med lidt for gode tilbud, hvis blot folk vil udlevere deres personlige oplysninger.

-Jeg vil derfor gerne opfordre alle til at være ekstra opmærksomme i den kommende tid. Bevar en sund skepsis og husk, at du aldrig må udlevere dine NemID-oplysninger eller adgangskoder, lyder rådet fra Nordeas filialdirektør.

På nordea.dk kan du finde fem enkle råd til, hvordan du mindsker risikoen for at blive snydt af digitale svindlere. Siden opdateres også løbende med råd og nyheder, som er relevante i forhold til corona-smitten. Eksempelvis om udviklingen på aktiemarkedet.

Artiklen sidst ændret: 27. marts 2020 08:25

Den gode tone

  • Respekter fællesskabet
  • Overskrid ikke grænsen
  • Vær med og hav det sjovt

Gør du mere ud af at støtte lokalt i disse corona-tider?

Job i Nordsjælland

Helsingør Dagblad Copyright © 2018