Husker du - Header

For 17 år siden: Hver fjerde telefon bliver ikke taget

år 1999 – Helsingør Dagblad

For 17 år siden: Hver fjerde telefon bliver ikke taget

Den 31. oktober 1999: Næsten 10.000 gange ringede borgerne forgæves til social- og sundhedsforvaltningen i september.

Det betyder, at lidt mere end hver fjerde blev mødt af en telefon, der var optaget, en telefon der ringede og ringede og ikke blev taget eller en telefon, hvor røret var taget af. Hertil kommer et ukendt antal telefoner, der blev besvaret af en telefonsvarer.

Det skal der nu gøres noget ved, har forvaltningens chefgruppe besluttet.

– Den gode nyhed er, at vi nu gør noget ved det. Chefgruppen har besluttet at gå i enkeltheder for at få tallene for ubesvarede telefonopkald væsentligt ned, siger socialdirektør Steen Johnny Hansen.

Det betyder, at telefonstatistikken ikke bare offentliggøres måned for måned, men også for hver afdeling for sig.

– Så bliver det klart for alle, hvor der er problemer, og så kan der nemmere gribes ind, mener Steen Johnny Hansen.

Social- og Sundhedsforvaltningen er den mest »telefonbelastede« forvaltning i kommunen. I en gennemsnitsmåned ringer telefonen mellem 45.000 og 50.000 gange.

Franci, 1720789, 345901, 20000 visninger logo/side. ny jan 19
Living Invest, Kundenr 280833, Ordrenr 1725103, 25.000 visninger side/logo
Dutrupgaard, 500128, 1723793, 20.000 visninger logo
Photocare, Kunde nr. 69693, Ordre nr. 1725519, 25.000 visninger logo

KV-Revision, Kunde nr. 280954,  Ordre nr. 1725350, 40.000 visninger Top

Helsingør Dagblad Copyright © 2018

hovedmenu