Kunder og loyale medarbejdere er noget, man skal gøre sig fortjent til


Af Julie Andersen

Sponsoreret: I løbet af min samtale med Thomas Bloch mærker jeg tydeligt hans passion og drive for hans fag og personlige udvikling. Det er meget inspirerende. Her er lidt af det, vi kom ind på – håber du vil læse med:

Thomas Bloch er indehaver af Danbolig Hornbæk og Espergærde. Efter en årrække som revisor i en stor revisionsvirksomhed i København, skiftede Thomas Bloch retning og startede som ejendomsmægler hos danbolig i 2004, hvor han blev partner efter bare 10 måneder.

”Det gav rigtig god mening at ”komme hjem” og arbejde i lokalområdet i stedet, der hvor jeg selv er vokset op og kender hver en krog. Den viden og de erfaringer jeg har fra området, bruger jeg hvert eneste dag i mit job”, fortæller han.

 

Danbolig Espergærde og Hornbæk
Thomas Bloch indehaver af Danbolig Espergærde og Hornbæk


Moderne leder med fokus på medarbejdertrivsel

I årenes løb har Thomas Bloch udviklet sin lederstil markant. Fra at være en ”klassisk” lederfigur, der står forrest, fokuserer han nu mere på at stå bag sine medarbejdere. Missionen er, at sørge for at medarbejderne trives og få det bedste frem i den enkelte.

Jeg spørger, hvordan den ændring kommer til udtryk i praksis, og han svarer:

”Tidligere troede jeg, at det var enormt vigtigt, at jeg selv stod i spotlightet. I dag har jeg primært fokus på at skabe rammerne for, at mine medarbejdere har de bedste forudsætninger for at udføre deres arbejde. Jeg tror på, at et godt og sundt arbejdsmiljø i sidste ende også kommer vores kunder til gode”, fortæller han.

Løbende videreuddannelse har blandt andet gjort ham bevidst om, hvor vigtigt medarbejdertrivsel er, og hvordan man praktiserer det.

”Jeg har netop afsluttet en lederuddannelse i udgangen af 2019. Man må starte med sig selv for at få det bedste frem i andre, er min filosofi”, fortæller Thomas Bloch.

 

Danbolig espergærde og hornbæk
Thomas Bloch har været hos Danbolig i 15 år


Kunder kan man ikke købe sig til

En af de ting, han er blevet dygtigere til, er at lytte, uddyber han, da jeg spørger ind til hvilke konkrete værktøjer, han har fået ud af uddannelsen.

”Jeg er meget lydhør overfor mine medarbejderes ønsker, drømme, gode ideer og forbedringer. Jeg har omvendt også forventninger og stiller krav. Igennem konstruktiv dialog skaber vi et fælles værdigrundlag, som også bliver tydeligt for vores kunder”, forklarer indehaveren.

En af de forventninger, han selv har til sine medarbejdere, er, at alle aftaler, der indgås med køberne og sælgerne, overholdes. Tydelig kommunikation og indlevelse, mener han, er grundstenen for at skabe tillid. Man skal kunne regne med, at det der bliver sagt bliver gjort, når man handler med Danbolig Hornbæk og Espergærde.

 

Thomas Bloch
Thomas og hans medarbejdere står til at vejlede dig gennem boligmarkedet

 

På et mere overordnet plan arbejder alle medarbejdere ud fra fire grundværdier, som de har defineret sammen. Værdierne kan benyttes som rettesnor i mange situationer. Værdierne vil jeg ikke komme nærmere ind på i artiklen her, men jeg er sikker på, at du er velkommen til at kigge forbi hos Thomas Bloch og hans kollegaer i Danbolig Hornbæk og Espergærde og høre mere.

”I sidste ende handler medarbejdertrivsel og vores fælles værdier om at kunne levere det bedst mulige stykke arbejde til gavn for vores kunder. Kunderne er jo hele essensen af at drive forretning, og kunder er nogle, man skal gøre sig fortjent til. Uden dem ville vi ikke være her”, afrunder Thomas Bloch.


Adresse:
Danbolig Espergærde
Strandvejen 354 C – 3060 Espergærde
Tlf: (+45) 4913 0100
danbolig.dk/espergærde

Adresse: Danbolig Hornbæk
Nordre Strandvej 355A – 3100 Hornbæk
Tlf. (+45) 4970 4505
danbolig.dk/hornbæk

Artiklen sidst ændret: 14. februar 2020 15:16

Den gode tone

  • Respekter fællesskabet
  • Overskrid ikke grænsen
  • Vær med og hav det sjovt

Er der for meget skygge på Axeltorv?

Job i Nordsjælland

Helsingør Dagblad Copyright © 2018